18.8.11

Aidatul Khairunnisa

1 ciuman singgah ke pipi khairunnisa. Pelik. Tak selalu suaminya berkelakuan macamtu pagi-pagi macamni. Kalau waktu malam lain cerita lah kan. Berkepit taknak lepas ;)

Fairuz hanya tersenyum. Bukannya dia taknak membelai isterinya itu, tapi kadang-kadang masa mencemburui hubungan mereka berdua. Pagi-pagi macamni kalau lambat keluar rumah alamatnya bermandikan kereta lah di jalan raya, sesak memanjang.

Khairunnisa faham situasi itu. Kehidupan mereka yang serba sederhana membuatkan Fairuz tekun mencari rezeki.

Khairunnisa ingat lagi kata-kata Fairuz sebelum mereka berkahwin,

"Nisa, saya tahu kita masih muda. Awak pun masih belajar. Tapi, saya ikhlas. Saya benar-benar sukakan awak. Saya nak jadikan awak halal untuk saya. Saya tahu saya takde harta. Saya akan cari duit. Saya akan tampung awak. Saya akan cuba bahagiakan awak. Saya takkan sia-siakan awak. Saya tahu kita takkan hidup mewah dengan pendapatan saya yang tak seberapa ni. Tapi kalau kita jimat-cermat, hidup dalam sederhana, saya yakin kita takkan hidup susah. Banyak duit pun tak menjamin kebahgiaan kan :) saya cintakan awak Aidatul khairunnisa..."

Dan airmata Khairunnisa mula membasahi pipi.. Airmata kebahgiaan.

................................