5.6.11

Ira

Ira termenung sendiri. wajahnya muram. Matanya berkaca.

"Hye Ira. Janganlah bersedih. Saya kan ada. Saya akan senantiasa berada di sisi awak :)"

Ira tersenyum hambar. "Tapi, awak takkan berada di sisi saya sama macam dulu".

............................

Dari jauh Haykal memandang Ira. Ira buat tak tahu. 'Sorry Haykal, saya tak dapat untuk mencintai awak. Hati saya keras.' Bisik hati Ira.

Ira teruskan melangkah. Haykal mengikuti langkah itu. Ira melajukan langkah.

"Ira..!!!"

Ira tidak menoleh.

Haykal berlari pantas. Lalu menolak tubuh Ira. Ira tersungkur. Sedikit luka. Dan Haykal....

..........................

"Ira, janganlah bersedih lagi. Saya kan ada kat sini."

Airmata Ira mula membasahi pipi.

"Maafkan saya haykal. Dahulu, saya tak penah menghargai kewujudan awak. Saya ego. Saya paksa diri saya untuk tidak mencintai mana-mana lelaki, saya hiprokit. Padahal, saya sangat mencintai diri awak."

"Ira, saya ok kan. saya ada lagi di sisi awak ni =)"

"Terima kasih Haykal. Walaupun awak sekarang berada di alam yang lain, awak tetap menjelma untuk menemani saya."

Haykal tersenyum. lalu menghulurkan tangan, membawa Ira pergi, pergi ke alam yang lebih abadi, ke alam yang hanya mereka dua sahaja yang wujud, saling cinta-mencintai =)

.............................

No comments: